LOVE and TO BE LOVED


Love and to be loved... tak semestinya situasi ni akan berlaku kepada semua orang. Memang, everyone's hoping for the happiest ending dlm love story tapi realitinya tak semua macam tu. Sebab, nama pun kehidupan sebenar...

Love and to be loved... phrase ni tak mustahil untuk berdiri dalam column yang berbeza. Tak faham? Maksudnya mungkin bagi sesetengah orang dia cuma mampu wujud dalam situasi sekadar untuk menyayangi -love- sahaja. And maybe... ada sesetengah orang akan disayangi -to be loved- tanpa dia mampu untuk menanam rasa sayang dan kasih pada orang yang mencintai dirinya... so, get my word? different situation for different people...

...LOVE or TO BE LOVED...

LOVE...
To love someone makes our hearts lift up to the sky... satu perasaan sayang akan buat hati kita kan sentiasa rindu untuk tengok wajah orang yang kita sayang. Sometimes, cuma kerana perasaan rindu yang ada dalam diri kita akan buat kita sudah cukup untuk menghela nafas lega apabila melihat meski cuma sekilas wajah mereka... macam pathetic je bunyinya kan...? but that's the truth... the reality and the fact if we do really really love someone.

I love to search love quotes on the internet... and here i wanna share a few of beautiful love quotes with all of you, my readers :

the worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you
can't have them

sometimes my eyes get jealous of my heart,
u know why..?
because u always remain close to my heart
and far apart from my eyes

credit to anyone who wrote these quotes

Kalaulah anda tahu orang yang anda sayang cintakan orang lain, what would u do...? Still keeping ur heart tough to win their heart... or u will make a reluctant step backward and let them be happy with someone whom their heart belong to...
What the decison would u take if u indeed in such situation?

-mara ke hadapan atau melangkah ke belakang...?

Kalau mara ke hadapan... kenapa? bukankah u all dah tahu yang orang yang anda sayang dah reserve cinta dalam hati mereka buat orang lain. Kenapa masih nak teruskan ignite the candle of love in ur heart sedangkan u'll get hurt in the end...?
Mungkin akan ada orang yang kata---if i step forward and try my best in winning their heart there will be no more regrets because i'm already trying my best to make them love me in return. Sekurang-kurangnya saya dah mencuba.

Kalau melangkah ke belakang... kenapa? Why are u willing to let them go sedangkan anda tahu yang anda cuma akan bahagia dengan dia? Why u take such a painful decision? kenapa x struggle for love, ur heart, ur soul?
Mungkin akan ada orang yang kata---biarlah saya lepaskan dia pergi. bukankah dia akan lebih bahagia dengan orang yang dia sayang? jadi, saya akan bahagia kalau saya tahu yang dia bahagia. Itu dah lebih dari cukup buat saya. To love someone never meant that u'll own their heart at the end... It's not written anywhere.
Jujurkah kata-kata ini...? the answer is yours

Different people love other people with different way, their own ways... macam yang kat atas tu... sesetengahnya will fight till the last seconds... sesetengahnya lebih rela hati sendiri terluka daripada hati orang yang disayangi terluka... anda bagaimana...?

TO BE LOVED...
Sesetengah daripada kita kan berjumpa dengan orang yang akan jatuh cinta kepada kita tanpa kita mampu untuk balas balik rasa kasih tu... dan sampailah pada satu tahap yang mereka yang sayang kita tu start asking us the killing question---will u be someone in my love/ will u marry me/ will u be a apart of my life...etc...

What would YOU say?
-i'm sorry... i can't make it...

...or...

-yes... of course, i will..!!


kalau dhia,dhia akan jawab yang nombor dua tu... kenapa? sebab bagi dhia, my life will be so secure if i choose to live with someone who love me. he loves me... apa lagi yang dhia perlukan..? lebih baik dhia hidup dengan orang yang sayang dhia daripada hidup dengan orang yang dhia sayang tapi tak pernah ada rasa kasih buat dhia... sebab bukan senang nak buat orang jatuh cinta pada kita. Bukannya macam komputer yang boleh diprogramkan.

so, to end this post, i'll leave you with this quote :


And remember this...never say i love you, if you don't really care...never talk about feelings, if they aren't really there...never touch a life, if you mean to break a heart...never say you're going to, if you don't plan to start...never look me in the eye, when all you do is lie...never say hello, if you really mean good-bye

credit to anyone who wrote this quote...


Ingatlah........ cinta pada bunga, bunga akan layu...

cinta pada manusia, manusia akan mati...

Tapi.... cinta pada ALLAH itulah yang hakiki dan kekal abadi...



LOVE LETTER FROM ME :)

0 comments:

Post a Comment